maandag 14 juli 2014

Belegtoestanden.



Het was schrikken, vrijdagmorgen, 11 juli, in mijn stad.

Moet u eens kijken.

Overal fel gele betonblokken aan de stoepen.

Is er een belangrijke president te verwachten ?

Een Vlaams offensief op deze feestdag ?

Een nieuwe fietsroute ?

Een soort yellow brick road ?

Speciale transporten ?

Bijzondere bescherming van voetgangers ?

Of heeft het iets te maken met het loodswezenplein in Nieuwpoort ?



We hebben links en rechts wat vragen gesteld.

Bij stedenbouw is geen aanvraag gekend.

Bij monumentenzorg luidt het 'geen commentaar'.

Bij de stadswachten: 'wij weten van niets'.

Dienst feestelijkheden en protocol: 'Wij verwachten niemand, enfin, niemand die zeer belangrijk is. Wat niet wil zeggen dat we gewone burgers zoals u en ik niet belangrijk zijn. Versta ons niet verkeerd.'




Bij de wegendepot wisten ze wel dat ze een paar weken geleden een hele partij geleverd werd end at ze die allemaal in het geel moesten schilderen maar wat en hoe en waarom, sorry maar  dat weten we niet meneer.
- Maar u hebt ze toch moeten plaatsen ?
- Ja, dawel.
- Maar uw eet niet waarom ?
- Da zou ik niet kunnen zeggen.
- Of mag u het niet zeggen ?
- Meneer, moest ik het weten, ik zou het u zeggen maar echt waar, wij weten hier van niets. Ne goeiemorgen nog.





Als u denkt dat er hier iets niet pluis is of als u de reden van deze gele betoninvasie kent, mail het ons, 
 please.

Geen opmerkingen: