woensdag 15 oktober 2014

Flipperkasten I

Peter Bracke, waar ik al eens eerder iets over schreef (klik) heeft nu zijn hobby op een kunstige wijze in beeld gebracht. Tenminste, het lijdend voorwerp van zijn hobby.

Hij vertelde mij dat hij sinds zijn negende flipperaar is, of hoe noem je anders iemand die flipperkasten bespeelt.

Sinds zijn negende.

Ik heb hem gevraagd of hij dan niet op een bankje of een bak bier moest staan. Niet dat hij zich dat herinnert.

Flipperkasten hebben in onze cafés een beetje afgedaan, maar volgens Peter is een revival niet uitgesloten.

Met spaarzame led-lichtjes.

Naarmate de avond vorderde en de hoeveelheid alcohol onze gedachten vrijer maakten stuurde Peter die in de richting van het verband tussen erotiek en  flipperen of was het nu tussen flipperen en erotiek, dat weet ik niet meer zo precies.

Maar toen heb ik nog eens naar zijn foto's gekeken en verdomme, Peter, als je het er wil in zien, dan zal je het er in zien.

Zo'n flipperding, dat is ook een meewerkend voorwerp.

Peter Bracke laat zijn foto's nog eens zien in de grote ruimte van de Hopduvel aan de Coupure in Gent. Vanaf 17 oktober.


Als u denkt dat verhaal niet voor 100 % juist is, mail mij dan het verzinsel.

Geen opmerkingen: