maandag 1 september 2014

Stadkas I

Kijk eens.
Ik heb ze weer voor een jaartje.

Mijn blinkende bewonersparkeerkaart.

Dat is 20 letters bij scrable en gratis af te halen aan het loket.

Gratis. Jaja.

In deze stad vindt men het normaal dat als je een wagen koopt, en je kan hem niet op eigen terrein zetten, je dat net zo goed kan doen op de openbare weg. Gratis. Zelfs als een niet bewoner in dezelfde straat daar voor moet betalen.
Als je die kaart niet gratis geeft, trekken de bewoners weg. Beweert het beleid.

Ik heb het eens nagevraagd: er zijn al zo'n 68.000 kaarten gratis uitgedeeld. Daarvoor hebben we nodig: een paar mensen op de administratie, het gratis verzenden van herinneringsbrieven, een balie, wat kantoorruimte, een degelijk computerprogramma, gesofistikeerde printers.

Enfin gratis uitdelen doe je niet voor niets.

Mijn stad is er dan ook eentje die bovenaan de ranglijst staat met het meest aantal schulden per inwoner


Mocht de stad nog maar 50 € administratieve kosten vragen om een heel jaar gratis in je straat te staan, dan is dat al goed om meer dan 50 voltijdse ambtenaren mee te betalen. En zeg mij eens, waar huur je nog een autostaanplaats voor amper 50 € per maand ? Per maand hé, niet per jaar.

Ik vind dat sommige autobezitters zelfs veel meer dan 50 € zouden moeten betalen.

Want zeg nou zelf, iemand met zo'n kar, die wil toch niet in een garage staan.





Als u vindt dat dit verhaal niet voor 100 % waar is, mail mij dan het verzinsel.

Geen opmerkingen: