woensdag 21 mei 2014

Betaalbare Luxe 2

Iemand meldde mij (zie betaalbare luxe 1 van 9 mei laatst) dat hij de eerste de beste drone die over zijn erf zou dronen, zou neerdronen.
Het verwondert mij een beetje dat mensen in een verkaveling over een dronekanonnen beschikken. Ik ben daar een beetje bang voor.

Iemand anders wist mij te zeggen dat je met een drone niet hoger dan 90 meter mag vliegen.

Mijn burgemeester wil absoluut geen drones boven de Gentse Feesten. Er moest er eens één neervallen, al was het maar omdat de batterijen leeg zijn.

Ik zou, eerlijk gezegd buiten de Gentse Feesten ook niet willen dat zo'n drone neervalt.





Maar goed, Roger en alle anderen van de wijk zijn ernstig op zoek naar het geschikte model zodat ze hun verkaveling beter kunnen beveiligen.
Er zijn naar het schijnt reeds betaalbare drones die een vooraf ingestelde  route aandoen. Dat zou voor de buurt echt een goede beveiliging zijn.

Maar kan iemand mij vertellen of dat nu mag of niet, zo'n drone ?

Iemand enige tips ?

Geen opmerkingen: