zaterdag 28 februari 2015

Foto's Bekijken III


Dit is een foto van een kunstwerk.

Kunstenares is Marina Abramovic.


Die naakte figuren zijn modellen en ze dwingen mensen langs hen te schurken op weg naar de volgende zaal in één of ander museum.

Dat is het kunstwerk.

Mensen met elkaar confronteren.

Als je aandachtig kijkt zie je dat de mannelijke bezoeker zich tegen het vrouwelijk element van het kunstwerk aanschurkt; de vrouwelijke bezoekster zoekt het dicht tegen de man.

Hetero's zijn het, denk ik.

Natuurlijk, hier zijn het bezoekers van een tentoonstelling die zich waarschijnlijk niet ergeren aan deze situatie.


Ik zou graag de reacties eens zien in een nauwe doorgang van bij voorbeeld één of ander administratief centrum waar je je identiteitskaart moet laten vernieuwen.

Of onderaan de roltrappen van spoor 13  in Brussel-Zuid.
 
Ik zou vooral bezorgd zijn om de voeten van die modellen. U ook ?

En oh ja, Marina is één van die 23 bijzondere vrouwen in het leven van wijlen Jan Hoet.

Als u denkt dat verhaal niet voor 100 % juist is, mail mij dan het verzinsel.


1 opmerking:

Ellen zei

23 bijzondere vrouwen in het leven van Jan Hoet? Ik dacht dat het er 17 waren... Dat kunstwerk: ik weet niet tegen wie ik zou aanschurken. En al zeker niet in een administratief centrum.