zaterdag 24 januari 2015

Namaak XIV







Geachte Heer Tuymans,


Het zit u deze dagen niet mee. 
Dat er wetten zijn die auteurs en kunstenaars beschermen, OK. 
Maar dat rechters daar dan ook nog moeten over oordelen. 

Wat kennen die tenslotte van kunst ?

 
Die snappen maar niet dat u zeer parodistisch bent ingesteld, en van de gazetten moet u ook al niet teveel steun verwachten.
 
En heb ik niet gelezen dat sommige vermaarde schilders u ook een beetje afvallig zijn ? Dat moet steken, toch ?

Ik snap dat niet.


Het is eigenlijk wel ergerlijk dat men een groot kunstenaar als u bent, niet meer respecteert. 
 
Voor kunstenaars van uw formaat zouden er eigenlijk geen wetten mogen gelden. 
Allez, waar gaan we naartoe als men mensen van uw formaat in hun artistieke vrijheid gaat beknotten ? 


 
’t Is maar een ideetje misschien, maar kijk, het is weer examentijd en dan zie je studenten zwoegen om hun toekomst toch een beter opstapje te geven. 



Mooie beelden levert dat op.

Ziehier mijn voorstel, u mag deze foto’s gebruiken om er een schilderij van te maken. 


U vindt er vast iets tussen dat u kunt kopie-pasten op uw manier.

U kunt het schilderij ook gewoon A Belgian Student noemen. 



En u moet mij niets vergoeden, mij ook niet vermelden. 



Leven in de gedachte dat ik op een heel, heel bescheiden manier heb mogen bijdragen tot de verdere uitbouw van uw wereldmeesterschap, kijk, dat is voor mij al eten en drinken.

Het blijft tenslotte tussen ons waar u uw beelden jat.


Maar raadpleegt u eerst misschien toch uw eminente juristen eens, voor alle veiligheid. 



Indien u vindt dat dit voorstel over de pot gerukt is, mail mij dan de overdrijving.

1 opmerking:

Ellen zei

Dit vind ik nu eens een heel goed voorstel. Ik hoop dat hij er op ingaat.