vrijdag 16 januari 2015

Digi taal VII


Herinner u dat ik u wees op het groeiritme van Vlaanderen (Digitaal III)

Wel, het duurde niet lang of een zekere Michiel Hutsebaut wees ons op een fout(je) in ons bericht.
Lees mee:

Ik vond een rekenfout (het verzinsel?) in uw laatste blogbericht. Als elk vierkantje 4 bij 4 mm meet en het grote vierkant 80 bij 80 cm is dan zijn er 200 x 200 = 40.000 vierkantjes, geen 25.600.

Waw, dat is een vergissing van meer dan 40 %.
Nu, vanwaar halen wij dat getal 25.600 ? 
Wel, voor alle duidelijkheid: er zijn 40.000 vierkantjes op het werk.
25.600 ervan zijn groen, de rest is rood.
Ik heb ze geteld.
De groene.
Van die 25.600: het kunnen er ook een paar meer of minder zijn, weet u.

Mochten er 50 - 50 rood en groen zijn, dan zou het rood overheersen.
Nu weet je niet of je rood of groen ziet.

Michiel gaat overigens verder in zijn kommentaar:
Ik vind het overigens een schitterende vergelijking, Morellet en Vlaanderen. Dat smaakt naar meer.


Op de gewestplannen zijn de industriezones paars gekleurd.

Moet je eens kijken wat Morellet van het geïnsdustrialiseerde Vlaanderen maakt.

Wat denkt u, meer paars dan rood of omgekeerd ?

Indien u denkt dat verhaal niet voor 100% juist is, mail mij dan het verzinsel.

Geen opmerkingen: