donderdag 12 maart 2015

PI 01

Heb speciale aandacht voor komende zaterdag aub.
We zijn dan immers in de derde maand, de veertiende dag van het vijftiende jaar van deze eeuw.
Normaal moet er rond 9 uur 's ochtends iets duidelijk worden.

Zo niet ontbreekt er iets aan uw becijferend vermogen en dat is redelijk erg.

Wie iets met getallen heeft houdt so wie so van PI.

Nu weet ik dat je Pi nodig hebt om de omtrent en de oppervlakte van een cirkel of een bol te berekenen.
Nu weet ik ook dat Pi een afgeleide of een verband of een verhouding is tussen de oppervlakte van de bol en/of de cirkel en zijn diameter, maar hoe hebben ze dat ontdekt ?

Ik kan mij nog iets voorstellen bij het precies meten van de omtrek en de diameter van een cirkel en dat je daar per toeval Pi ontmoet, maar hoe zit dat met de oppervlakte van een cirkel of van een bol ? Hoe meet je die zonder Pi ?

Met andere woorden, was er eerst ?
Pi en dan een cirkel en een bol, of omgekeerd ?

Kan iemand mij please helpen hoe Pi er ooit gekomen is ?
Ik heb dan nog een PI-kant verhaaltje voor u.



Geen opmerkingen: